Ekonomik tercihler belli oldu: Seküler Zara, muhafazakar LC Waikiki dedi

Türkiye’nin Sosyolojik Yapısı Yeni Bir Araştırmayla Açığa Çıktı

Türkiye’nin sosyolojik yapısına ışık tutan son araştırma, günümüz koşullarında fikirlerin alışkanlık ve söylemlerindeki değişimi ortaya koyuyor. Aksoy Araştırma tarafından Marketing Türkiye için gerçekleştirilen “Yeni Nesil Sekülerler” araştırması, dikkat çekici sonuçlar sundu.

ETİ mi ÜLKER mi?

Araştırmada, ekonomik tercihlerde önemli veriler elde edildi. Seküler katılımcıların %26.5’i Eti’yi favori gıda markası olarak belirtirken, %12.6’sı Ülker’i tercih etti. Ülker’i sırasıyla Pınar (%9.1), Sütaş (%5.7) ve Nestle (%5.1) takip etti.

Muhafazakar katılımcılar arasında ise Ülker %26.3 ile ilk sırada yer aldı. Onu Torku (%14.6), Eti (%12.2), Pınar (%5.5) ve Sek (%5.2) izledi.

GİYİMDE HANGİ MARKA TERCİH EDİLDİ?

Araştırmaya göre, sekülerler arasında en çok tercih edilen marka Zara (%13.7) oldu. Onu Mavi (%9.7) ve LC Waikiki (%9.7) takip etti.

Muhafazakarlar ise %25.9 ile LC Waikiki’yi en çok tercih eden grup oldu. Ardından DeFacto (%10.1), Koton (%10.1) ve Mavi (%8.6) sıralandı.

BMW VE TOGG

Sekülerlerin favorisi BMW (%16.4) olurken, onu Mercedes (%15.5), Audi (%7.6) ve Volkswagen (%6.2) izledi. Muhafazakar katılımcılar için ise yerli otomobil TOGG (%11.6) ilk sırada yer aldı. Mercedes (%10.9) ve BMW (%9.6) ise onu takip etti.

ONLİNE Mİ FİZİKSEL Mİ?

Her iki grup da alışverişte karma modeli tercih ediyor. Sekülerlerin %75.7’si hem online hem fiziksel mağazalardan alışveriş yaparken, muhafazakarların %69.2’si de her iki yöntemi birlikte kullanıyor.

CAMİ GİDERLERİ KİME AİT OLMALI?

Araştırmaya göre, seküler katılımcıların %64.6’sı cami giderlerinin cemaat tarafından karşılanması gerektiğini savunurken, devlet desteğini destekleyenlerin oranı %35.4. Kadın seküler katılımcılarında bu konudaki görüşler daha netken, erkeklerin tutumu farklılık gösteriyor.

YERLİ Mİ GLOBAL Mİ?

Sekülerlerin %36.7’si global markaları daha güvenilir bulurken, muhafazakarların %44.9’u yerli markaları tercih ediyor.

KÜLTÜREL ETKİNLİKLERE KATILIM

Sekülerlerin kültürel etkinliklere katılım sıklığı geniş bir yelpazede değişkenlik gösteriyor. Yılda birkaç kez katılım oranı %28.3 iken, ayda birkaç kez katılım oranı %23.5.

GELENEKSEL AİLE YAPISINA SEKÜLERLERİN BAKIŞI

Sekülerlerin %45.1’i geleneksel aile yapısına büyük önem verdiğini belirtirken, muhafazakarların da benzer bir görüşe sahip olduğu ortaya çıktı.

Mart ayında gerçekleştirilen bu araştırma, 600 katılımcıyla online olarak gerçekleştirildi. Aksoy Araştırma Kurucusu Ertan Aksoy, yeni neslin kutuplaşmadan uzak, gelenek ve modern değerler arasında denge kurma eğiliminde olduğunu vurgulayarak, toplumsal barışa katkı sağlayacak bir yaklaşımın varlığına dikkat çekti.

Related Posts

Elazığ’da güncel kuş yoğunluk haritası çalışmaları

Elazığ Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü tarafından Türkiye’nin zengin kuş çeşitliliğini korumak ve göç eden kuş türlerinin yaşam alanlarını güvence altına almak için ‘Kuş Göç Haritalarının Belirlenmesi Projesi’ doğrultusunda, doğa koruma …

Mart ayına ilişkin kısa vadeli dış borç stoku belli oldu

Mart ayına ilişkin kısa vadeli dış borç stoku belli oldu

Yüzde 10 zam geldi! 1 Haziran’da geçerli olacak

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi’nin Mayıs ayı ikinci oturumu, Saraçhane’deki İBB Başkanlık Binası’nda gerçekleştirilen İSKİ Genel Kurulu ile devam etti. Toplantıda, İSKİ’nin 2024 yılına ait faaliyet raporu oy çokluğuyla kabul edilirken …

Gram altın ne kadar oldu?

Altın fiyatları, geçen hafta sert düşüş yaşadı. Spot altının ons fiyatı dün %0,8 oranında gerileyerek 3.153 dolar seviyesine inmiş, ABD altın vadeli işlemleri de %1 düşüşle 3.156 dolara kadar gerilemişti. GRAM ALTINDA SERT DÜŞÜŞ Uluslararası …

“Beyaz cennet”te büyük tehlike! 20 otelden 16’sı iptal edildi

Kayakseverler tarafından “beyaz cennet” olarak bilinen Uludağ’da bulunan 20 otelden 16’sının çalışma ruhsatı Osmangazi Belediyesi, turizm işletme belgeleri ise bakanlık tarafından iptal edildi. İşletme sahipleri, “yürütmeyi durdurma kararı” almak …

Microsoft iş gücünün %3’üne gelen yaklaşık 6.000 kişiyi işten çıkarıyor

Microsoft sözcüsü CNBC’ye yaptığı açıklamada, “Dinamik bir pazarda şirketi başarıya ulaştırmak için gerekli organizasyonel değişiklikleri uygulamaya devam ediyoruz.” dedi. Şirket, çeyreklik net gelirinde 25,8 milyar dolar ve nisan sonu için iyimser …