Ticaret Bakanlığı’ndan İndirimli Ürünler Hakkında Önemli Duyuru
Ticaret Bakanlığı, indirimli ürünlerin tanıtımında, indirim miktarı veya oranı belirlenirken, indirimin başladığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatın esas alınması ve önceki fiyat bilgisinin reklamlarda paylaşılması gerektiğini bildirdi. Bu kuralın indirimli satış kampanyalarında titizlikle uygulanması gerekmektedir.
Kaç Tane Ürünün Kaldığı Açıkça Belirtilecek
Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, indirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile satışa sunulan mal veya hizmet miktarı sınırlıysa bu miktarın açık ve anlaşılır şekilde belirtilmesi gerekmektedir. Aynı zamanda, hangi mal veya hizmetlerin indirim kapsamında olduğu ve uygulanacak indirim oranlarıyla ilgili yanıltıcı ifade veya görüntülere yer verilmemesi önemle vurgulanmaktadır.
Açıklamada, Bakanlığın tüketicilerin hak ve menfaatlerini korumak, adil ve şeffaf bir piyasa düzenini güçlendirmek amacıyla çalışmalarına devam ettiği belirtilerek, şu ifadeler kullanıldı: “İndirim miktarı veya oranını belirlerken, indirimin başladığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatı esas alınması gerekmekte ve bu indirimin öncesindeki fiyat bilgisi reklamlarda paylaşılmalıdır. Fiyatın geçerlilik süresi veya stok sınırı varsa, bu bilgilerin reklamlarda açıkça belirtilmesi gerekmektedir.”
Ayrıca açıklamada, Reklam Kurulu kararları doğrultusunda hazırlanan ‘Fiyat Bilgisi İçeren Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz’un kamuoyuyla paylaşıldığı belirtilerek, reklam verenler, reklam ajansları, mecra kuruluşları, satıcılar ve diğer ilgili kişi ve kuruluşların bu kılavuza uyum sağlaması gerektiği kaydedildi.
Açıklamada, Reklam Kurulu tarafından yılın ilk 6 ayında incelenen dosya sayısı ve kesilen cezalar hakkında da bilgi verildi.