Arabada herkes kullanıyor ama artık veto yedi: Avrupa Birliği kararını verdi!

Avrupa Birliği, otomotiv endüstrisinde devrim yaparak ortak enstrümanı kaldırmayı planlıyor.

Son yıllarda otomotiv sektöründe yaşanan değişiklikler gerilimi arttırmış durumda. Bu reformlar genellikle tartışmalı olsa da, Avrupa Birliği vatandaşlarının uzlaşmasını zorlaştırıyor. AB, otomobil teknolojisi ve kullanım alışkanlıklarında önemli bir değişiklik yaparak sektörde dönüşüm sağlamayı amaçlıyor.

Örneğin, otomobil üreticilerinin 2035 yılına kadar sadece elektrikli araçlar üretebilmesini zorunlu kılan yasa, dönüşümün bir parçası olarak öne çıkıyor. Ancak, elektrikli araçlara olan ilginin düşük olması nedeniyle bu karar tartışmalı ve bölücü olarak değerlendirilebilir. Yasa, sektördeki birçok aktörün tepkisine neden olurken, geçiş sürecinin nasıl yönetileceği konusunda belirsizlik yaratıyor.

AB, CO2 salınımına ilişkin yaptırımları şiddetlendirerek emisyon sınırını 95 g/km’nin altına indirdi. Ancak, bu hedeflerin mantıksız ve ulaşılamaz olduğu iddia ediliyor. Pek çok otomobil markası, bu hedeflere ulaşabilmek için Tesla ile işbirliği yapmaya başladı. Bu durum, yasanın uygulanabilirliği konusunda ciddi şüpheler doğururken, sektörde dengeleri değiştirdi. Artık AB’de bu yeni düzenlemelere karşı savaşacak engeller oluştu.

AB, dokunmatik ekrana karşı: veda zamanı

ABD ve Çin, yapay zeka destekli sistemlerin en iyi versiyonunu tasarlamak için yarışırken, Avrupa’da otomobillerdeki dokunmatik ekranlara karşı bir mücadele başlıyor. Bu karar teknolojinin geleceği üzerine yapılan tartışmaları körüklemekle kalmıyor, aynı zamanda tarihi bir bakış açısından oldukça garip bir gelişme olarak görülüyor. Avrupa, otomotiv teknolojisinin geleceğini şekillendirmede önemli bir adım atarken, bu süreç sektörde büyük tartışmalar yaratıyor.

Ancak, auto.everyeye.it tarafından rapor edildiği gibi, dokunmatik ekranların güvenlik açısından riskli olduğu ve yol güvenliğini tehlikeye attığı düşünülüyor. Bu ekranlar dikkat dağınıklığına ve kazaların temel sebeplerinden biri haline gelmeye neden olabilir. Ayrıca, dokunmatik ekranların her zaman anında tepki vermemesi sürücülerin ihtiyacı olduğunda tepki alamamasına yol açabilir ve ek bir tehlike oluşturabilir.

Related Posts

Microsoft, Windows’taki mavi ekranı değiştiriyor

Microsoft’un Windows’unda uzun yıllardır kullandığı ‘mavi ekran’ hata ekranını güncelliyor. Şirket, mavi ekran hatasının yerine siyah olanı ekliyor.

Apple, iPhone 17 Pro ile logosunun yerini değiştirebilir

Yeni ortaya çıkan bazı sızıntılarda iPhone 17 Pro modelinde Apple logosunun yerinin değişeceği söylendi.

Bu soruları sormayın: Yapay zekayı zorlayan konular

Yeni bir araştırmaya göre, ChatGPT gibi yapay zeka sohbet botlarının karmaşık düşünme gerektiren sorulara verdiği yanıtlar, basit sorulara kıyasla çok daha fazla karbon salımına yol açıyor.

Elon Musk’ın Yapay Zekâ girişiminin aylık 1 milyar dolar masrafı var

Elon Musk’ın üzerinde fazlasıyla durduğu yeni yapay zekâ şirketi xAI, adeta para yutan bir canavara dönüşmüş durumda.

Adobe Firefly uygulaması iOS ve Android için çıktı

Adobe’nin yapay zeka temelli uygulaması hem iOS hem de Android platformunda kullanıcıların beğenisine sunuldu.

Tahmin edilenlerin 2 katını aştı ve hala büyüyor: Bilim insanları korkutan veriyi paylaştı

Dünya’nın enerji dengesizliği tahmin edilenden çok daha hızlı artıyor ve bilim insanları bu durumu hala tam olarak açıklayamıyor. Yeni yayımlanan verilere göre, gezegenin Güneş’ten aldığı enerjiyle uzaya geri yaydığı enerji arasındaki fark son yıllarda beklenenden iki kat fazla büyüdü. 2023 yılında bu fark metrekare başına 1.8 watt’a ulaştı ve bu, iklim modellerinin öngördüğünden iki kat daha yüksek.