Türkiye’nin İlk Pandemi Hastanesi Diyanet’e Yeniden Tahsis Ediliyor
Türkiye’nin ilk pandemi hastanesi olarak bilinen Heybeliada Sanatoryumu’nun arazisi, Diyanet İşleri Başkanlığı’na yeniden devredilmesi için süreç başlatıldı. Daha önce mahkeme kararıyla iptal edilen tahsis işlemi için yeni hukuki adımlar atılacağı belirtildi. Heybeliada’daki tarihi sanatoryumun Diyanet İşleri Başkanlığı’na devredilmesi yeniden gündeme geldi. Adalar Belediyesi’nin verdiği bilgilere göre, daha önce mahkeme kararıyla iptal edilen tahsis işlemi için olumlu bir görüş oluşturuldu. 1924 yılında verem hastalarının tedavisi için hizmete açılan Heybeliada Sanatoryumu, uzun yıllar boyunca Türkiye’nin önemli sağlık merkezlerinden biri olarak faaliyet gösterdi. Ancak, 2005 yılında kapanmasının ardından bina kullanılmaz hale geldi. Sanatoryumun bulunduğu arazi, ilk olarak 2018 yılında Diyanet İşleri Başkanlığı’na tahsis…