CHP’li Özdağ: Elektrik Şirketleri İşçilerin Hakkını Vermiyor
CHP Samsun İl Başkanı Mehmet Özdağ, elektrik dağıtım şirketlerinin işçilerinin toplu iş sözleşme süreçlerinde karşılaştığı sorunlara dikkat çekti. Özdağ, "4 Nisan'dan bu yana zamlı faturalarla kasalarını dolduran şirketler, emekçilerin haklarını vermekte direniyorlar" ifadelerini kullandı. Özdağ, yaptığı yazılı açıklamada, son beş yılda elektrik faturalarında meydana gelen yüzde 306'lık zam oranına dikkat çekti. Özellikle düşük kademeli konutlarda enerji bedelinin yüzde 24,5 artarken, faturalardaki dağıtım bedelinin ise yüzde 880 gibi yüksek bir oranla yükseldiğini belirtti. Ayrıca, EPDK'nın 2019 yılında dağıtım bedelini faturalarda ayrı bir kalem olmaktan çıkarması nedeniyle vatandaşların bu kalemi göremediklerini ve ödedikleri yüksek tutarın tükettikleri enerjiye değil, dağıtım şirketlerinin kasasına gittiğini…