Ekonomik tercihler belli oldu: Seküler Zara, muhafazakar LC Waikiki dedi

Türkiye’nin Sosyolojik Yapısı Yeni Bir Araştırmayla Açığa Çıktı

Türkiye’nin sosyolojik yapısına ışık tutan son araştırma, günümüz koşullarında fikirlerin alışkanlık ve söylemlerindeki değişimi ortaya koyuyor. Aksoy Araştırma tarafından Marketing Türkiye için gerçekleştirilen “Yeni Nesil Sekülerler” araştırması, dikkat çekici sonuçlar sundu.

ETİ mi ÜLKER mi?

Araştırmada, ekonomik tercihlerde önemli veriler elde edildi. Seküler katılımcıların %26.5’i Eti’yi favori gıda markası olarak belirtirken, %12.6’sı Ülker’i tercih etti. Ülker’i sırasıyla Pınar (%9.1), Sütaş (%5.7) ve Nestle (%5.1) takip etti.

Muhafazakar katılımcılar arasında ise Ülker %26.3 ile ilk sırada yer aldı. Onu Torku (%14.6), Eti (%12.2), Pınar (%5.5) ve Sek (%5.2) izledi.

GİYİMDE HANGİ MARKA TERCİH EDİLDİ?

Araştırmaya göre, sekülerler arasında en çok tercih edilen marka Zara (%13.7) oldu. Onu Mavi (%9.7) ve LC Waikiki (%9.7) takip etti.

Muhafazakarlar ise %25.9 ile LC Waikiki’yi en çok tercih eden grup oldu. Ardından DeFacto (%10.1), Koton (%10.1) ve Mavi (%8.6) sıralandı.

BMW VE TOGG

Sekülerlerin favorisi BMW (%16.4) olurken, onu Mercedes (%15.5), Audi (%7.6) ve Volkswagen (%6.2) izledi. Muhafazakar katılımcılar için ise yerli otomobil TOGG (%11.6) ilk sırada yer aldı. Mercedes (%10.9) ve BMW (%9.6) ise onu takip etti.

ONLİNE Mİ FİZİKSEL Mİ?

Her iki grup da alışverişte karma modeli tercih ediyor. Sekülerlerin %75.7’si hem online hem fiziksel mağazalardan alışveriş yaparken, muhafazakarların %69.2’si de her iki yöntemi birlikte kullanıyor.

CAMİ GİDERLERİ KİME AİT OLMALI?

Araştırmaya göre, seküler katılımcıların %64.6’sı cami giderlerinin cemaat tarafından karşılanması gerektiğini savunurken, devlet desteğini destekleyenlerin oranı %35.4. Kadın seküler katılımcılarında bu konudaki görüşler daha netken, erkeklerin tutumu farklılık gösteriyor.

YERLİ Mİ GLOBAL Mİ?

Sekülerlerin %36.7’si global markaları daha güvenilir bulurken, muhafazakarların %44.9’u yerli markaları tercih ediyor.

KÜLTÜREL ETKİNLİKLERE KATILIM

Sekülerlerin kültürel etkinliklere katılım sıklığı geniş bir yelpazede değişkenlik gösteriyor. Yılda birkaç kez katılım oranı %28.3 iken, ayda birkaç kez katılım oranı %23.5.

GELENEKSEL AİLE YAPISINA SEKÜLERLERİN BAKIŞI

Sekülerlerin %45.1’i geleneksel aile yapısına büyük önem verdiğini belirtirken, muhafazakarların da benzer bir görüşe sahip olduğu ortaya çıktı.

Mart ayında gerçekleştirilen bu araştırma, 600 katılımcıyla online olarak gerçekleştirildi. Aksoy Araştırma Kurucusu Ertan Aksoy, yeni neslin kutuplaşmadan uzak, gelenek ve modern değerler arasında denge kurma eğiliminde olduğunu vurgulayarak, toplumsal barışa katkı sağlayacak bir yaklaşımın varlığına dikkat çekti.

Related Posts

Son dakika… Memura yeni zam teklifi belli oldu!

Memur ve memur emeklisine hükümetin son teklifi kamu görevlileri sendikalarıyla paylaşıldı. Kamu İşveren Heyeti, 8. Dönem Toplu Sözleşme için son teklifini sundu. Heyet, 2026 yılı ilk altı ayı için yüzde 11, ikinci altı ayı için yüzde 7, 2027 yılı …

Peru’nun ekonomik verileri tatmin etmedi

Güney Amerika ülkesi Peru’nun haziran 2025 dönemine ait gayrisafi yurt içi hasıla (GSYH) verileri açıklandı. Ülke ekonomisi geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4,52 büyüdü. Böylece Peru, ardı ardına 15’inci ayda da büyüme göstermiş oldu. Ancak beklenti …

ABD’de ithalat ve ihracat fiyat endeksleri temmuzda arttı

ABD’de ithalat ve ihracat fiyat endeksleri temmuzda arttı

İnşaat üretim endeksi haziranda arttı

İnşaat üretim endeksi, haziranda yıllık bazda yüzde 24,9 artış gösterdi.

Altının fiyatı yükseldi

Altın piyasasında en düşük 4 milyon 406 bin lira, en yüksek 4 milyon 424 bin 999,5 lirayı gören standart altının kilogram fiyatı, günün sonunda yüzde 0,1 artışla 4 milyon 416 bin lira oldu. Standart altının kilogram fiyatı dün günü 4 milyon 413 bin …

Ünlü bankadan Türk Lirası uyarısı!

Commerzbank, Türkiye’nin cari işlemler dengesindeki bozulmanın liranın temel göstergelerini baskı altında bıraktığını belirtti. Uzmanlar, sermaye akışlarındaki yavaşlama ve güçlü hanehalkı tüketiminin makroekonomik dengeleri etkilediğine dikkat çekiyor.